Навчально-тренажерна база

Навчальна лабораторія "Повнофункціональний тренажер машинного відділення"

  Навчальна лабораторія "Повнофункціональний тренажер машинного відділення" кафедри експлуатації суднових енергетичних установок Лабораторно-тренажерного комплексу Херсонської державної морської академії.

  Місцезнаходження лабораторії: м. Херсон, проспект Ушакова, 20, навчальний корпус № 1, поверх 2, кімната № 200, 201, 202.

 Тренажер машинного відділення Transas ERS 5000 TechSim має у своєму складі 4 моделі суден прототипів:

  1. Танкер LCC (Large Crude Oil Carrier) (Aframax);
  2. Паром типу Ro-Pax;
  3. Круїзний лайнер;
  4. Газовоз LNG (Liquid Natural Gas Carrier).

  ERS 5000 TechSim – версія тренажера, моделі якої є точними і детальними копіями сучасних суден: їх систем, механізмів і обладнання. Ця версія тренажера призначена для проведення поглибленої та розширеної підготовки в умовах штатної або аварійної ситуацій.

  Програмне забезпечення тренажеру машинного відділення ERS 5000 TechSim імітує дистанційне керування з центрального поста керування (ЦПК) судна з допомогою так званих «Панелей віртуального обладнання» – Dedicated Hardware (DHW панелі), об'єднаних в окрему DHW-консоль. Ці панелі імітують обладнання і можуть являти собою окремі сенсорні екрани або сторінки на екрані монітора, наприклад, консоль «Propulsion» або віртуальна консоль «Hardware», що містять всі дисплеї для управління і моніторингу суднових систем, вузлів і механізмів. Нижня смуга екрана тренажера містить кнопки з іменами сторінок. Список пунктів обраної сторінки відкриється у вигляді спливаючого меню.

  Склад тренажерного обладнання:

  • Виробник обладнання фірма TRANSAS Тренажерне устаткування:

ERS 5000 TechSim - MAN Diesel 32/40 Twin Medium Speed Engine + CPP - Ro-Pax Ferry, ERS 5000 TechSim AZIPOD Diesel-Electric Cruise Ship, ERS 5000 TechSim MAN B&W 6S60MC-C Diesel Engine - Tanker LCC (Aframax), TechSim 5000 - e-Tutor 5000 Transas Evaluation and Assessment System;

  • країна  походження обладнання Україна;
  • рік введення в експлуатацію 2017;
  • відповідає вимогам, Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти STCW з Манільськими поправками від 2010 р. (дата видачі 12.10.2015р. дійсне до 11.10.2020р.), задовольняє вимогам конвенцій і резолюцій IMO і стандартам IEC, сертифікований норвезьким класифікаційним товариством DNV (згідно зі Стандартом на сертифікацію морських тренажерів № 214., жовтень 2007 р.);
  • робочих місць: при проведенні лабораторних робіт - 28; при проведенні теоретичних занять - 16;
  • обладнання відповідає  Model course 2.07 - Engine-Room Simulator, Model course 7.04 - Officer in charge of an Engineering Watch, Model course 7.02 - Chief Engineer Officer & Second Engineer Officer, Model Course 3.12 - Assesment, Examination and Cert. of Seafarers volume 1, 2;
  • відповідає Кодексу ПДНВ95 розділів A‑III/1, A‑VIII/2 і B‑VIII/2.

  Проведення згідно з діючими робочими програмами лабораторно-практичних занять з навчальних дисциплін, закріплених за кафедрою, в тому числі: "Тренажер суднових енергетичних установок", "Ознайомлення з машинним відділенням", "Суднові автоматизовані електричні системи", "Тренажерна підготовка", "Автоматизація суднових електроенергетичних систем", ""Використання методів технічної діагностики під час експлуатації суднового обладнання.

  Навчальна лабораторія "Повнофункціональний тренажер машинного відділення" призначена для отримання та закріплення знань і навичок необхідних для роботи, спостереження та моніторингу за безпечною експлуатацією суднової машинної установки відповідно до положень розділів A‑III/1, A‑VIII/2 і B‑VIII/2 Кодексу ПДНВ95:

  •  ознайомлення з використанням контрольно-вимірювальних приладів і засобів управління, які використовуються в машинних відділеннях сучасних торгових суден;
  • усвідомлення необхідності правильного попереднього планування, використання листів технічного обліку і графіків, які стосуються процедури запуску;
  • розуміння і усвідомлення правильних процедур несення вахти;
  • розуміння того, як механічні одиниці взаємозалежні;
  • досвід виявлення експлуатаційних проблем і їх усунення;
  • здатність приймати рішення, які сприяють безпеці та ефективності робочої установки.